ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΚΟ

Ελληνική Ομοσπονδία Εθελοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανισμών

Η Ελληνική Ομοσπονδία Εθελοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανισμών ιδρύθηκε το 1996 ανταποκρινόμενη στην ανάγκη για κοινή και συντονισμένη δράση των Ελληνικών Μη Κυβερνητικών Οργανισμών. Πίσω από την ίδρυση της βρισκόταν η σκέψη ότι με την ένωση επιτυγχάνεται η ισχύς όταν πρόκειται για την επίτευξη κοινών στόχων και σκοπών.

Από ιδρύσεως της η Ομοσπονδία έθεσε ως προτεραιότητες της την προώθηση της ιδέας του εθελοντισμού, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και αξιοπρέπειας, την ηθική και υλική υποστήριξη των λιγότερο προνομιούχων μελών της κοινωνίας μας και την όσο το δυνατό γρηγορότερη και αποτελεσματικότερη ενσωμάτωση τους στον οικονομικό και κοινωνικό ιστό.

Μέσα σε 6 μόλις χρόνια, η Ομοσπονδία μας κατάφερε να επιδείξει ένα σημαντικό αριθμό δράσεων και δραστηριοτήτων, και έτυχε θετικής αποδοχής όχι μόνο από το Ελληνικό κράτος, αλλά και από Διεθνείς Οργανώσεις και Φορείς – κυβερνητικούς και μη. Κατέγραψε ως μέλη της πάνω από 60 Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς ενώ ο ρυθμός εγγραφής νέων μελών συνεχώς αυξάνεται. Ίδρυσε βιβλιοθήκη σχετική με την εθελοντική εργασία στην οποία έχουν πρόσβαση προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές από το χώρο των Κοινωνικών Επιστημών, αλλά και στελέχη των ίδιων των Μη Κυβερνητικών Οργανισμών. Οργάνωσε σεμινάρια Ενημέρωσης – για τα τρέχοντα διεθνή θέματα – και Διοίκησης για τα μέλη της Ομοσπονδίας προκειμένου το επίπεδο οργάνωσης, λειτουργίας και αποτελεσματικότητας του εθελοντισμού στην Ελλάδα να προσεγγίσει αυτό των ανεπτυγμένων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΚΓΕΝΤΡΩΣΗ ΠΟΡΩΝ.

 

Από ιδρύσεως της η Ομοσπονδία Εθελοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανισμών της Ελλάδας έθεσε ως προτεραιότητες της την προώθηση της ιδέας του εθελοντισμού, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και αξιοπρέπειας, την προστασία του περιβάλλοντος, και την όσο το δυνατό γρηγορότερη και αποτελεσματικότερη ενσωμάτωση των λιγότερο προνομιούχων μελών της κοινωνίας μας στον οικονομικό και κοινωνικό ιστό.  Η ιστορία έχει αποδείξει πως μόνο η κοινωνική αλληλεγγύη και αρωγή στην επίτευξη των παραπάνω στόχων μπορούν να εξασφαλίσουν την ευημερία και την ανάπτυξη μιας ευνομούμενης πολιτείας. 

Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης – εποχή ραγδαίων εξελίξεων και αλλαγών – που χαρακτηρίζεται από την αποδυνάμωση του θεσμού του κράτους ως μηχανισμού ελέγχου της οικονομίας, παροχής υπηρεσιών στις αποκλεισμένες κοινωνικά ομάδες, και προστασίας και αναβάθμισης του φυσικού περιβάλλοντος και των προαιώνιων κατοίκων του, ο ρόλος των Εθελοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανισμών ενισχύεται καθημερινά και καθίσταται πρωταγωνιστικός στην προσπάθεια για Παγκόσμια Ειρήνη, Καταπολέμηση της Φτώχειας, Κοινωνική Ευημερία και Συνοχή, Αειφόρο Ανάπτυξη και Περιβαλλοντική Ισορροπία.

Οι προκλήσεις και οι κίνδυνοι της εποχής που ανέτειλε δεν μας επιτρέπουν ως υπεύθυνους πολίτες μιας κοινωνίας με οράματα να μένουμε παθητικοί θεατές μιας τραγωδίας που διαδραματίζεται στις πολλές γωνιές του παγκόσμιου χωριού. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε κάποτε ο Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ, «Η ώρα της Κρίσης δεν θα καταλογίσει ευθύνες μόνο σε αυτούς που έπραξαν το Κακό, αλλά και σε αυτούς που δεν το εμπόδισαν, καθώς και σε αυτούς που ως παθητικοί θεατές αδιαφόρησαν και αμέλησαν να πράξουν το Καλό». Και ας μην ξεχνάμε πως κατά την Εγελιανή φιλοσοφία, «Η Ιστορία είναι η Κρίση».

Κατόπιν τούτου θεωρούμε ότι απαιτείται ένα φιλόδοξο, απαιτητικό κι ρεαλιστικό σχέδιο συντονισμού των ενεργειών της Ομοσπονδίας για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, συνεργασία, δημόσια προβολή και συγκέντρωση πόρων. Τα διάφορα στάδια του σχεδίου όπως αυτά περιγράφονται παρακάτω παρακαλούμε όπως πραγματοποιηθούν στα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα και προθεσμίες, δίχως φυσικά αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ανοικτά σε νέες προτάσεις, διορθώσεις και αλλαγές.   

 

Άξονας 1 – Επικοινωνία
Εγγραφή Νέων Μελών και  Δημιουργία Ομάδων Εκπροσώπησης

Αφού ολοκληρώθηκε η λεπτομερής καταγραφή των ήδη υπαρχόντων μελών και η κατηγοριοποίηση τους ανάλογα με τον τομέα δράσης τους, το επόμενο στάδιο είναι η εγγραφή νέων μελών. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να προσεγγίσουμε έναν μεγάλο αριθμό από ΜΚΟ και να τους προσκαλέσουμε να γίνουν μέλη. Πρέπει να ανοίξουμε διάλογο μαζί τους, να τους ενημερώνουμε τακτικά για τις δράσεις της Ομοσπονδίας. Ακόμη προτείνεται η κατηγοριοποίηση των μελών με βάση τη γεωγραφική τους κατανομή (κατά διαμερίσματα). Τέλος κάθε οργανισμός εφόσον παρουσιάζει μικτή δράση δεν θα πρέπει να εμφανίζεται σε παραπάνω από 2 κατηγορίες.

Στη συνέχεια θα πρέπει να ακολουθήσει η εκλογή ομάδων εκπροσώπησης στο εσωτερικό των υπαρχόντων κατηγοριών οι οποίες και θα αναλάβουν τη διενέργεια σεμιναρίων, επαφών με κυβερνητικούς φορείς προκειμένου να ενημερωθούν και να ξεκινήσουν δράσεις στο πλαίσιο απορρόφησης κονδυλίων του 3ου ΚΠΣ – το οποίο προβλέπει τη παροχή του 5% των κονδυλίων για τους ΜΚΟ – και καταγραφής των αναγκών των μελών κάθε ομάδας. Η ομάδες επικοινωνίας θα αποτελούν επίσης το συνδετικό κρίκο της Ομοσπονδίας με τους οργανισμούς-μέλη.

Για την πραγματοποίηση των παραπάνω στόχων προτείνεται:

  • Η αποστολή αιτήσεων εγγραφής σε πιθανά υποψήφια μέλη πριν τα μέσα Ιουνίου οπότε και θα λάβει χώρα η Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας που θα κρίνει και θα επικυρώσει τις εγγραφές. Έχει ήδη εντοπιστεί πλήθος Εθελοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανισμών (πάνω από 300 που δεν είναι εγγεγραμμένα στην Ομοσπονδία και στους οποίους θα σταλεί σχετική επιστολή-αίτηση πριν το τέλος της επόμενης εβδομάδας).
  •  Μετά την ολοκλήρωση των νέων εγγραφών για το τρέχον έτος, θα πρέπει σε διάστημα 15 ημερών να ολοκληρωθεί η τοποθέτησή τους στις ήδη υπάρχουσες κατηγορίες ή και η δημιουργία νέων αν απαιτηθεί.
  • Σε χρονικό διάστημα που δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 30 ημέρες θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι εξής διαδικασίες: α) Ενημέρωση παλιών και νέων μελών σχετικά με την κατηγορία στην οποία ανήκουν καθώς και αποστολή σε κάθε μέλος, λίστας με τα υπόλοιπα μέλη της κατηγορίας β) Τα μέλη κάθε κατηγορίας πρέπει να συνέλθουν και να εκλέξουν την ομάδα εκπροσώπησης της κατηγορίας τους που θα μπορεί να αποτελείται είτε από τους εκπροσώπους ενός εκ των συμμετεχόντων οργανισμών, ή από εκπροσώπους διαφορετικών οργανισμών της ίδιας πάντα κατηγορίας. Σε κάθε περίπτωση τα μέλη της ομάδας εκπροσώπησης θα πρέπει να είναι 2 έως 5 ανάλογα με το μέγεθος της κατηγορίας. γ) Έγγραφη ενημέρωση της Ομοσπονδίας για την εκλογή των ομάδων εκπροσώπησης.
  • Σε χρονικό διάστημα που θα ορισθεί από τα μέλη κάθε κατηγορίας, οι ομάδα εκπροσώπησης της θα πρέπει να έρθει σε επαφή με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς και να ενημερωθεί για τις δυνατότητες χρηματοδότησης προγραμμάτων των μελών της κατηγορίας από κρατικά και κοινοτικά κονδύλια.

 

Τύπος – Τηλεόραση – Ραδιόφωνο – Περιοδικά

Δεδομένης της επιρροής των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης σε κάθε σύγχρονη κοινωνία, ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην τακτική επικοινωνία μαζί τους. Παράλληλα με τις παραπάνω δράσεις θα πρέπει να δημιουργηθεί μια βάση με όλα τα ΜΜΕ και με άτομα με τα οποία η Ομοσπονδία θα επικοινωνεί σε κάθε μέσο. Μετά τη δημιουργία της βάσης δεδομένων, θα πρέπει τα ΜΜΕ να ενημερώνονται σε τακτικά χρονικά διαστήματα για τις δραστηριότητες της Ομοσπονδίας και των μελών της, έτσι ώστε το έργο τους να φανεί προς τα έξω και να γνωστοποιηθεί σε έναν μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Η παραπάνω βάση θα πρέπει να επίσης να διανεμηθεί στην ομάδα εκπροσώπησης κάθε κατηγορίας.

Κυβερνητικοί και Άλλοι Φορείς (Υπουργεία, Φορείς Προώθησης Εθελοντισμού, Πιθανοί Χορηγοί, Τράπεζες κ.α.)

Η Ομοσπονδία θα πρέπει να εδραιώσει μια διαλογική σχέση και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ιδιωτικούς και δημόσιους. Οι κυβερνητικοί φορείς, φορείς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και άλλοι οι οποίοι ασχολούνται με τα θέματα της προώθησης του εθελοντισμού, θα πρέπει να καταγραφούν και να προσεγγιστούν συστηματικά και μεθοδευμένα. Η Ομοσπονδία, μέσω των ομάδων εκπροσώπησης της κάθε κατηγορίας θα πρέπει να έρθει σε επαφή με τους εν λόγω φορείς προκειμένου να κάνει γνωστή την ύπαρξη και τις δραστηριότητες της αλλά κυρίως για να ενημερώνεται έγκαιρα και υπεύθυνα για τα κονδύλια που εκταμιεύονται κάθε φορά για σκοπούς που ταυτίζονται με τους σκοπούς και τους στόχους των μελών της. Στα πλαίσια της επικοινωνίας με αυτούς τους φορείς, η Ομοσπονδία θα πρέπει να ακολουθήσει μία «συμβατική» επικοινωνιακή πολιτική, προωθώντας τις απόψεις της, γνωστοποιώντας το έργο της, συμμετέχοντας σε συναντήσεις, διατηρώντας επαφή με τα άτομα με τα οποία συνομιλεί, αποστέλλοντας για παράδειγμα ευχετήριες κάρτες κ.α. Όσον αφορά τους πιθανούς χορηγούς, τις τράπεζες ή άλλους φορείς του επιχειρηματικού κόσμου, η Ομοσπονδία θα πρέπει να καταβάλλει προσπάθειες να τους προσεγγίσει και να τους ευαισθητοποιήσει για την ανάγκη στήριξης του έργου της.

Στα πλαίσια της ευρύτερης επικοινωνιακής πολιτικής της Ομοσπονδίας, θα πρέπει να προσεγγιστούν μεγάλοι χορηγοί, κατά κύριο λόγο του επιχειρηματικού κόσμου και να παρακινηθούν, έτσι ώστε να στηρίξουν οικονομικά τις δράσεις της Ομοσπονδίας αλλά και των επιμέρους ΜΚΟ.

Υπολογίζεται ότι η Ομοσπονδία μπορεί να κάνει «κρούση» σε 15 με 20 περίπου μεγάλους χορηγούς που μπορούν να στηρίξουν το έργο της. Η προσπάθεια επιλογής και προσέγγισης των εν λόγω χορηγών θα γίνει αμέσως μετά την καταγραφή των νέων μελών και την εκλογή των ομάδων εκπροσώπησης κάθε κατηγορίας. Θα μπορούσε να ανατεθεί εξ’ ολοκλήρου στις ομάδες εκπροσώπησης και πιο συγκεκριμένα ο στόχος θα μπορούσε να είναι η ανεύρεση και προσέγγιση ενός χορηγού από κάθε ομάδα. Στα πλαίσια χορήγησης κινήτρων στους εν λόγω χορηγούς προτείνεται η διενέργεια ετήσιας τελετή επιβράβευσης των μεγαλυτέρων χορηγιών, η οποία και θα προβληθεί ανάλογα από τα ΜΜΕ γεγονός που θα επιτρέψει στους χορηγούς να αναδείξουν το κοινωνικό τους πρόσωπο.

 

Άξονας 2 – Προτεινόμενες Δράσεις
Δημοπρασία με Ρούχα και Αντικείμενα Επωνύμων

Η δράση επικεντρώνεται στη διενέργεια «Δημοπρασίας», στην οποία τα αντικείμενα προς δημοπράτηση θα είναι ρούχα ή αντικείμενα γνωστών προσωπικοτήτων, τα οποία θα συλλέξουν τα μέλη της Ομοσπονδίας και ακολούθως θα τα δημοπρατήσουν, για να καλύψουν με τα έσοδα τόσο τις λειτουργικές ανάγκες της Ομοσπονδίας, αλλά και για να ενδυναμώσουν τις δράσεις των ΜΚΟ. Η καινοτόμα αυτή δράση – στην οποία σκοπεύουμε να δώσουμε μεγάλη δημοσιότητα – θα αναδείξει τόσο το έργο της Ομοσπονδίας όσο και των ΜΚΟ, και θα επιτρέψει στους απλούς πολίτες να εμπλακούν ενεργά στις δραστηριότητες των ΜΚΟ, στηρίζοντάς τους. Πιο συγκεκριμένα, για την πραγματοποίηση του στόχου αυτού θα πρέπει να γίνει πρόσληψη διευθυντή με εμπειρία στην οργάνωση δημοπρασιών με αντικείμενα επωνύμων. Το συγκεκριμένο άτομο θα πρέπει μεταξύ άλλων να σχεδιάσει και να φέρει σε πέρας:

  • Την αποστολή σχετικής επιστολής σε επώνυμους καλλιτέχνες, ηθοποιούς, κτλ. το περιεχόμενο της οποίας θα συντάξει ο ίδιος.
  • Τη συλλογή και καταγραφή των αντικειμένων πώλησης.
  • Την ενημέρωση των ραδιοτηλεοπτικών και έντυπων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης προκειμένου να καλύψουν το γεγονός αυτό καθαυτό αλλά και την όλη καμπάνια που θα προηγηθεί του γεγονότος.
  • Την ιδιαίτερη πρόσκληση  συγκεκριμένων επιχειρηματιών.
  • Την οργάνωση της όλης εκδήλωσης, του χώρου πραγματοποίησης της, καθώς και την εξασφάλιση διαδικασιών διαφάνειας και ελέγχου στη συγκέντρωση των χρημάτων.

Ο υπεύθυνος όλων των παραπάνω θα είναι απευθείας υπόλογος στη Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας η οποία και θα αποφασίσει για την πρόσληψη του καθώς για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες θα πραγματοποιηθούν η προετοιμασία και η εκτέλεση της εκδήλωσης. 

Εκπαιδευτικά Σεμινάρια

Η κατηγοριοποίηση των ΜΚΟ ανά πεδίο δραστηριοποίησης, θα επιτρέψει και τη διενέργεια εκπαιδευτικών σεμιναρίων για το προσωπικό των ΜΚΟ, σύμφωνα με τις ανάγκες που έχουν διαγνωστεί. Υπάρχει πληθώρα θεμάτων τα οποία μπορούν να αποτελέσουν την «πρώτη ύλη» των σεμιναρίων κατάρτισης, ενδεικτικά αναφέρουμε τα ακόλουθα:

  • Εξεύρεση χρηματοδοτικών πόρων για τις δράσεις των ΜΚΟ, τόσο σε εθνικό, όσο και σε Ευρωπαϊκό ή Διεθνές επίπεδο.
  • Διοικητικά θέματα των ΜΚΟ.
  • Αποτελεσματική προσέλκυση εθελοντών για την υποστήριξη των δράσεων των ΜΚΟ.
  • Υλοποίηση αποτελεσματικών εκστρατειών ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης, κ.α.

Θα πρέπει να ερευνηθεί αν τα παραπάνω σεμινάρια μπορούν να χρηματοδοτηθούν από τη Γ. Γ. Νέας Γενιάς. Προτείνεται να αναλάβει ο κύριος Ν. Πιτσούλης.

Εμπλοκή στο «Win for Life»

Η Ομοσπονδία μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που παρέχουν σήμερα πολλές τράπεζες, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στον κάθε ενδιαφερόμενο να ενημερωθεί για τις δράσεις των ΜΚΟ μέσω ειδικών Ιστοσελίδων στο Διαδίκτυο, αλλά και να κάνει on line δωρεές στους ΜΚΟ των οποίων το έργο επιθυμούν να υποστηρίξουν. Ενδεικτικά αναφέρουμε την Τράπεζα Πειραιώς και το πρόγραμμα “Win for Life”.

H Ομοσπονδία θα πρέπει επίσης να διερευνήσει και άλλες παροχές των Τραπεζών, όπως για παράδειγμα την έκδοση πιστωτικών καρτών με ποσοστό μικρού κέρδους από τις συναλλαγές, για την Ομοσπονδία.

Διοργάνωση Bazaars

Στα πλαίσια της υποστήριξης των δράσεων των ΜΚΟ και της Ομοσπονδίας, προβλέπεται και η διενέργεια Bazaars, εκδηλώσεων δηλαδή κατά τη διάρκεια των οποίων οι ΜΚΟ θα έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν στο ευρύ κοινό αντικείμενα προς πώληση, έτσι ώστε να υποστηρίξουν τη λειτουργία τους. Τα αντικείμενα αυτά μπορεί να είναι ήδη ρουχισμού με τα λογότυπα των φορέων, προϊόντα θεμιτού εμπορίου, είδη χειροτεχνίας από αναπτυσσόμενες χώρες κ.α., εν ολίγοις αντικείμενα που ο κάθε ΜΚΟ διαθέτει προς πώληση. Την όλη εκδήλωση θα μπορούσε να αναλάβει το άτομο που θα προσληφθεί για την οργάνωση της συλλογής και δημοπρασίας αντικειμένων επώνυμων καλλιτεχνών και ηθοποιών. Αυτό που θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα είναι η χρονική απόσταση των δύο προαναφερθέντων γεγονότων η οποία θα πρέπει να είναι τέτοια που δεν θα κουράσει το κοινό και θα εξασφαλίσει την επιτυχία αμφοτέρων.

Επικοινωνία με «www.anthropos.gr» και Βελτίωση της Ιστοσελίδας «www.ngofederation.gr»

Η Ομοσπονδία πρέπει να ενθαρρυνθεί να χρησιμοποιεί τις δυνατότητες που παρέχει η ανθρωπιστική πύλη «anthropos.gr», η οποία έχει δημιουργηθεί για να καλύψει τις ανάγκες των ΜΚΟ ανεξαρτήτως χώρου, αλλά έχει εξελιχθεί σε ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο για την ανέξοδη προβολή των δράσεων των ΜΚΟ στο ευρύ κοινό. Η Πύλη, η οποία παρουσιάζει υψηλή επισκεψιμότητα, θα πρέπει να αξιοποιηθεί στο έπακρο από την Ομοσπονδία. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να υπάρχει συνεχής ροή πληροφοριών από την Ομοσπονδία για τις δράσεις της, αλλά και για τις πιθανές ανάγκες της, έτσι ώστε αυτές να γνωστοποιούνται σε ένα εξαιρετικά ευρύ κοινό και να υπάρχει η αντίστοιχη δράση και συμμετοχή. Σχετικά με την ηλεκτρονική διαφήμιση της Ομοσπονδίας θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ιστοσελίδα της Ομοσπονδίας η οποία κατά τη γνώμη μας θα πρέπει να προσεχθεί και να τροποποιηθεί καθότι επιχειρεί ένα παντελώς άστοχο συνδυασμό της Ελληνικής και της Αγγλικής γλώσσας.  

Μηνιαία Ηλεκτρονικά  Ενημερωτικά Δελτία

Τέλος, η Ομοσπονδία θα πρέπει να ενημερώνει τόσο τα μέλη της, όσο και άλλους ΜΚΟ, φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο, χορηγούς και ΜΜΕ για τις δράσεις της και για τη δράση των ΜΚΟ που την απαρτίζουν. Για να γίνει αυτό με τον πλέον ανέξοδο τρόπο, θα χρησιμοποιηθούν τα στοιχεία τα οποία θα έχουν συλλεχθεί και θα δημιουργηθούν mailing lists, μέσω των οποίων θα αποστέλλεται στους ενδιαφερόμενους μηνιαίο ηλεκτρονικό  ενημερωτικό newsletter, το οποίο και θα παρουσιάζει τη δραστηριοποίηση της Ομοσπονδίας.

Για την πραγμάτωση αυτού του στόχου θα πρέπει να γίνουν τα εξής:

  • Να οριστεί από την Ομοσπονδία ομάδα ικανή να φέρει εις πέρας τον παραπάνω στόχο.
  • Οι ομάδες εκπροσώπησης θα πρέπει να αποστέλλουν σε μηνιαία βάση πληροφορίες στην παραπάνω ομάδα σχετικά με τις δραστηριότητες των μελών της κατηγορίας την οποία εκπροσωπούν καθώς και οτιδήποτε έχει να κάνει με τις εξελίξεις και τα διεθνή νέα του τομέα δράσης της.
  • Να γίνει διαφήμιση του μηνιαίου δελτίου από την ήδη γνωστή στο κοινό ιστοσελίδα www.anthropos,gr καθώς και από την ιστοσελίδα της Ομοσπονδίας www.ngofederation.gr

Παράλληλα με την ηλεκτρονική έκδοση του μηνιαίου ενημερωτικού δελτίου θα πρέπει να διερευνηθεί και η δυνατότητα τριμηνιαίας έκδοσης εντύπου το οποίο θα αποτελέσει όχι μόνο πηγή ενημέρωσης των μελών της Ομοσπονδίας και χώρο διακίνησης και ανταλλαγής απόψεων, πληροφοριών, σκέψεων και προτάσεων, αλλά και πηγή εσόδων για την Ομοσπονδία, μιας και θα μπορούσε να αποτελέσει και χώρο διαφήμισης συγκεκριμένων προϊόντων και υπηρεσιών.

Ανακεφαλαιώνοντας, και για να μην μείνουν οι παραπάνω σκέψεις απλό ευχολόγιο, σας παραθέτουμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ενεργειών, καταμερισμό ευθυνών και ρόλων, ενώ επιχειρούμε και έναν υπολογισμό του ελαχίστου κόστους που οι παραπάνω ενέργειες θα σημάνουν για την Ομοσπονδία.